ᱵᱚᱫᱟᱭᱩᱝ

ᱣᱤᱠᱤᱯᱤᱰᱤᱭᱟ, ᱨᱟᱲᱟ ᱜᱮᱭᱟᱱ ᱯᱩᱛᱷᱤ ᱠᱷᱚᱱ
Jump to navigation Jump to search
ᱵᱚᱫᱟᱭᱩᱝ
ᱵᱚᱫᱟᱭᱩ
ᱥᱚᱦᱚᱨ
ᱵᱷᱟᱢᱟᱥᱟᱦ ᱪᱷᱚᱠ, ᱵᱚᱫᱟᱭᱩᱝ
ᱵᱷᱟᱢᱟᱥᱟᱦ ᱪᱷᱚᱠ, ᱵᱚᱫᱟᱭᱩᱝ
ᱵᱚᱫᱟᱭᱩᱝ is located in India
ᱵᱚᱫᱟᱭᱩᱝ
ᱵᱚᱫᱟᱭᱩᱝ
ᱩᱛᱛᱚᱨ ᱯᱨᱚᱫᱮᱥ ᱨᱮᱱᱟᱜ ᱴᱷᱟᱶ ᱥᱤᱧᱚᱛ ᱨᱮ
Coordinates: 28°03′N 79°07′E / 28.05°N 79.12°E / 28.05; 79.12Coordinates: 28°03′N 79°07′E / 28.05°N 79.12°E / 28.05; 79.12
ᱫᱤᱥᱚᱢ  ᱥᱤᱧᱚᱛ
ᱯᱚᱱᱚᱛ ᱩᱛᱛᱚᱨ ᱯᱨᱚᱫᱮᱥ
ᱴᱚᱴᱷᱟ ᱨᱳᱦᱤᱞᱠᱷᱚᱸᱰ
ᱠᱷᱚᱸᱰ ᱵᱟᱨᱮᱞᱤ
ᱦᱚᱱᱚᱛ ᱵᱩᱫᱟᱭᱩᱝ
Settled 905AD (Modern City), 220BC (Ancient City)
ᱥᱚᱨᱠᱟᱨ
 • ᱪᱟᱪᱞᱟᱣ ᱵᱚᱫᱟᱭᱩᱝ ᱱᱚᱜᱚᱨ ᱱᱤᱜᱟᱢ
 • ᱯᱟᱨᱥᱮᱛ ᱫᱤᱯᱢᱟᱞᱟ ᱜᱚᱭᱟᱞ
 • ᱥᱚᱸᱥᱚᱫᱽ Sanghmitra Maurya
 • MLA Mahesh Chandra Gupta
ᱮᱨᱤᱭᱟ
 • ᱞᱮᱠᱷᱟᱜᱩᱴ 81 ᱠᱤᱢᱤ (31 ᱜᱟᱺᱴ ᱢᱟᱭᱤᱞ)
ᱩᱥᱩᱞ 164 ᱢᱤᱴᱚᱨ (538 ᱯᱷᱩᱴ)
ᱞᱮᱠᱷᱟ ᱡᱚᱠᱷᱟ ᱥᱮᱨᱢᱟ (᱒᱐᱑᱑)[᱑]
 • ᱞᱮᱠᱷᱟᱜᱩᱴ ᱑᱕᱙,᱒᱒᱑
 • ᱫᱷᱟᱹᱲ ᱮᱞ ᱑᱗
 • ᱰᱮᱱᱥᱤᱴᱤ 5489/ᱠᱤᱢᱤ2 (14220/ᱜᱟᱺᱴ ᱢᱟᱹᱭᱤᱞ)
Demonym(s) ᱵᱚᱫᱟᱭᱩᱱᱤ
ᱯᱟᱹᱨᱥᱤ
 • ᱟᱹᱢᱟᱹᱞᱮᱛ ᱦᱤᱱᱫᱤ, ᱩᱨᱫᱩ, ᱤᱝᱞᱤᱥ
IST (ᱭᱩᱴᱤᱥᱤ+᱐᱕:᱓᱐)
ᱯᱤᱱ ᱠᱳᱰ ᱒᱔᱓᱖᱐᱑
ᱴᱮᱞᱤᱯᱷᱚᱱ ᱠᱳᱰ ᱐᱕᱘᱓᱒
ᱟᱭ.ᱮᱥ.ᱳ ᱓᱑᱖᱖ ᱠᱳᱰ IN-UP-BD
ᱜᱟᱹᱰᱤ ᱨᱤᱡᱤᱥᱴᱨᱤ UP-24
Coastline 0 kilometres (0 mi)
ᱡᱟᱱᱟᱝ ᱡᱟᱹᱱᱤ ᱙᱐᱗ ᱛᱤᱨᱞᱟᱹ/᱑᱐᱐᱐ ᱠᱚᱲᱟ
ᱥᱮᱪᱮᱫ ᱗᱓.᱐᱐%
Civic agency ᱵᱚᱫᱟᱭᱩᱝ ᱰᱮᱵᱽᱞᱚᱯᱢᱮᱴ ᱚᱴᱚᱨᱤᱴᱤ
Governing body ᱩᱛᱛᱚᱨ ᱯᱨᱚᱫᱮᱥ ᱥᱚᱨᱠᱟᱨ
ᱥᱤᱧᱚᱛ ᱥᱚᱨᱠᱟᱨ
Climate HS-TH (Köppen)
Precipitation 843 millimetres (33.2 in)
Avg. annual temperature 27.5 °C (81.5 °F)
Avg. summer temperature 39.8 °C (103.6 °F)
Avg. winter temperature 11.5 °C (52.7 °F)
ᱣᱮᱵᱽᱥᱟᱭᱤᱴ http://www.badaun.nic.in/
Also known as 'City of Saints' or 'Madinat ul Awliya', famous for its Pedas, 'Mentha City' of India.

ᱵᱚᱫᱟᱭᱩᱝ ᱫᱚ ᱥᱤᱧᱚᱛ ᱨᱮᱱᱟᱜ ᱩᱛᱛᱚᱨ ᱯᱨᱚᱫᱮᱥ ᱨᱮ ᱵᱚᱫᱟᱭᱩᱝ ᱦᱚᱱᱚᱛ ᱨᱮ ᱢᱮᱱᱟᱜ ᱢᱤᱫ ᱥᱚᱦᱚᱨ ᱠᱟᱱᱟ ᱾[᱒] ᱱᱚᱣᱟ ᱫᱚ ᱦᱚᱱᱚᱛ ᱨᱮᱱᱟᱜ ᱦᱮᱰᱠᱩᱣᱟᱴᱚᱨ ᱦᱚᱸ ᱠᱟᱱᱟ ᱟᱨ ᱢᱤᱫ ᱞᱳᱠ ᱥᱚᱵᱷᱟ ᱵᱟᱪᱷᱱᱟᱣ ᱴᱚᱴᱷᱟ ᱠᱟᱱᱟ ᱾ ᱱᱚᱣᱟ ᱫᱚ ᱯᱟᱪᱮ ᱩᱛᱛᱚᱨ ᱯᱨᱚᱫᱮᱥ ᱨᱮᱱᱟᱜ ᱛᱟᱞᱢᱟ ᱨᱮ ᱜᱟᱝᱱᱟᱹᱭ ᱫᱷᱟᱨᱮ ᱨᱮ ᱢᱮᱱᱟᱜᱼᱟ ᱾

ᱱᱟᱜᱟᱢ[ᱥᱟᱯᱲᱟᱣ | ᱯᱷᱮᱰᱟᱛ ᱥᱟᱯᱲᱟᱣ]

ᱨᱟᱡᱽ ᱟᱹᱨᱤ[ᱥᱟᱯᱲᱟᱣ | ᱯᱷᱮᱰᱟᱛ ᱥᱟᱯᱲᱟᱣ]

ᱥᱚᱝᱜᱷᱢᱤᱛᱨᱟ ᱢᱚᱣᱨᱭᱚ ᱫᱚ ᱵᱚᱫᱟᱭᱩᱝ ᱵᱟᱪᱷᱱᱟᱣ ᱴᱚᱴᱷᱟ ᱨᱤᱱᱤᱡ ᱥᱚᱸᱥᱚᱫᱽ ᱠᱟᱱᱟᱭ ᱟᱨ ᱥᱣᱟᱢᱤ ᱯᱨᱚᱥᱟᱫᱽ ᱢᱚᱣᱨᱭᱚ ᱭᱤᱡ ᱵᱤᱴᱤ ᱠᱟᱱᱟᱭ ᱾ ᱵᱚᱫᱟᱭᱩᱝ ᱨᱮ ᱚᱦᱤᱨ ᱨᱤᱱ ᱢᱟᱨᱟᱝ ᱦᱚᱲ ᱮᱞ ᱢᱮᱱᱟᱜ ᱠᱚᱣᱟ ᱱᱚᱣᱟ ᱫᱚ ᱵᱨᱤᱴᱤᱥ ᱱᱟᱜᱟᱢᱤᱭᱟᱹ ᱢᱮᱛᱷᱭᱩ ᱮᱴᱢᱳᱨ ᱥᱮᱨᱤᱝ ᱞᱮᱠᱟᱛᱮ ᱦᱟᱸᱥᱤ ᱟᱨ ᱦᱤᱥᱟᱨ ᱠᱷᱚᱱᱮ ᱦᱮᱡ ᱞᱮᱱ ᱛᱟᱦᱮᱸᱫ ᱱᱚᱣᱟ ᱦᱚᱨᱤᱭᱟᱬᱟ ᱨᱮ ᱢᱮᱱᱟᱭᱟ ᱾[᱓][᱔]

ᱦᱚᱲ ᱮᱞ[ᱥᱟᱯᱲᱟᱣ | ᱯᱷᱮᱰᱟᱛ ᱥᱟᱯᱲᱟᱣ]

᱒᱐᱑᱑ ᱥᱟᱞ ᱨᱮᱱᱟᱜ ᱦᱚᱲ ᱞᱮᱠᱷᱟ ᱡᱚᱠᱷᱟ ᱞᱮᱠᱟᱛᱮ, ᱵᱚᱫᱟᱭᱩᱝ ᱥᱚᱦᱚᱨ ᱨᱤᱱ ᱦᱚᱲ ᱮᱞ ᱫᱚ ᱑᱕᱙,᱒᱒᱑ (᱘᱓,᱔᱗᱕ ᱠᱚᱲᱟ, ᱗᱕,᱗᱔᱖ ᱛᱤᱨᱞᱟᱹ = ᱑᱐᱐᱐/᱙᱐᱗), ᱓᱙,᱖᱑᱓ (᱑᱒.᱓%) ᱠᱚ ᱛᱟᱦᱮᱸ ᱠᱟᱱᱟ, ᱚᱸᱰᱮ ᱠᱷᱚᱱ ᱐-᱖ ᱩᱢᱚᱨ ᱛᱷᱚᱠ ᱨᱤᱱ ᱠᱚ ᱛᱟᱦᱮᱸ ᱠᱟᱱᱟ ᱾ ᱥᱮᱪᱮᱫ ᱫᱚᱨ ᱫᱚ ᱗᱓% ᱛᱟᱦᱮᱸ ᱠᱟᱱᱟ ᱾ ᱥᱚᱦᱚᱨ ᱨᱮ ᱨᱚᱲᱮᱫ ᱯᱟᱹᱨᱥᱤ ᱫᱚ ᱦᱤᱱᱫᱤ ᱟᱨ ᱚᱣᱫᱷᱤ ᱠᱟᱱᱟ ᱾ ᱵᱚᱫᱟᱭᱩᱝ ᱥᱚᱦᱚᱨ ᱨᱮᱱᱟᱜ ᱡᱟᱱᱟᱝ ᱡᱟᱹᱱᱤ ᱫᱚ ᱙᱐᱗ ᱜᱚᱴᱟ ᱑᱐᱐᱐ ᱠᱚᱲᱟ ᱢᱮᱱᱟᱜ ᱠᱚᱣᱟ ᱾ ᱠᱩᱲᱤ ᱭᱟᱜ ᱜᱤᱫᱽᱨᱟᱹ ᱡᱟᱱᱟᱝ ᱡᱟᱹᱱᱤ ᱫᱚ ᱘᱘᱒ ᱜᱚᱴᱟ ᱑᱐᱐᱐ ᱠᱚᱲᱟ ᱴᱷᱮᱱ ᱢᱮᱱᱟᱜᱼᱟ ᱾ ᱥᱚᱦᱚᱨ ᱨᱮᱱᱟᱜ ᱚᱥᱟᱨ ᱵᱤᱥᱟᱹᱨ ᱫᱚ ᱘᱑ ᱜᱟᱺᱴ ᱠᱤᱞᱚᱢᱤᱴᱚᱨ ᱢᱮᱱᱟᱜᱼᱟ ᱾ ᱵᱚᱫᱟᱭᱩᱝ ᱢᱮᱴᱨᱚ ᱴᱚᱴᱷᱟ ᱨᱤᱱ ᱦᱚᱲ ᱮᱞ ᱫᱚ ᱔᱑᱗᱐᱐᱐ ᱦᱚᱲ ᱢᱮᱱᱟᱜ ᱠᱚᱣᱟ ᱟᱨ ᱑᱐᱓ ᱜᱟᱺᱴ ᱠᱤᱞᱚᱢᱤᱴᱚᱨ (᱔᱐ ᱜᱟᱺᱴ ᱢᱤᱞ) ᱨᱮᱱᱟᱜ ᱴᱚᱴᱷᱟ ᱫᱚ ᱵᱚᱫᱟᱭᱩᱝ ᱥᱚᱦᱚᱨ ᱥᱟᱶ, ᱱᱚᱸᱰᱮ ᱥᱮᱠᱷᱩᱯᱩᱨ, ᱵᱚᱦᱮᱲᱤ, ᱤᱥᱞᱟᱢᱜᱚᱸᱡᱽ, ᱪᱚᱱᱫᱚᱱᱯᱩᱨ, ᱥᱚᱞᱟᱨᱯᱩᱨ, ᱥᱟᱞᱟᱨᱯᱩᱨ ᱠᱟᱹᱨᱜᱟᱲ ᱯᱚᱱᱚᱛ, ᱥᱮᱠᱷᱩᱯᱩᱨ ᱯᱷᱟᱭᱨᱤᱝ ᱨᱮᱸᱡᱽ, ᱯᱚᱰᱳᱱᱟ ᱟᱨ ᱠᱷᱮᱨᱟ ᱵᱩᱡᱩᱨᱜᱽ ᱥᱮᱞᱮᱫ ᱟᱠᱟᱱᱟ ᱾

ᱥᱟᱹᱠᱷᱭᱟᱹᱛ[ᱥᱟᱯᱲᱟᱣ | ᱯᱷᱮᱰᱟᱛ ᱥᱟᱯᱲᱟᱣ]

  1. ᱛᱩᱢᱟᱹᱞ ᱦᱩᱲᱟᱹᱜ:Invalid <ref> tag; no text was provided for refs named 2011census
  2. "Budaun District : Census 2011 data". Indian Census 2011. Retrieved 17 ᱡᱟᱱᱩᱣᱟᱨᱤ 2014. 
  3. Sherring, Matthew Atmore (1872). Hindu Tribes and Castes. Thacker, Spink & Company. p. 237. Ahirs. 
  4. Hindu Tribes and Castes, Volume 1 page 334

Script error: No such module "navboxes". ᱪᱷᱟᱸᱪ:ᱵᱚᱫᱟᱭᱩᱝ ᱦᱚᱱᱚᱛScript error: No such module "navboxes".